wtorek, 9 lipca 2013

Surówka z czerwonych buraków

Surówka z czerwonych buraków...
Szybka, prosta w wykonaniu i smaczna.
Idealna do mięs, ryb i potraw wegetariańskich.
Pyszne połączenie startych buraków i cebuli.
Smaczego!


Składniki:
  1. Słoik wiórków z buraczków czerwonych (waga bez zalewy 350g);
  2. 1 mała, biała cebula;
  3. 2 łyżki oleju;
  4. 1/2 łyżki octu lub soku z cytryny (opcjonalnie)
  5. Sól;
  6. Pieprz.

Sposób wykonania:
  1. Wiórki z buraczków odsączyć z zalewy i przełożyć do salaterki.
  2. Cebulę obrać, pokroić w drobną kostkę, dodać do buraczków i wymieszać.
  3. Buraczki z cebulą doprawić olejem, octem/sokiem z cytryny (opcjonalnie), solą i pieprzem.
  4. Całość dokładnie wymieszać.




 Uwagi do przepisu:
  1. Jest to porcja dla swóch dorosłych osób i jednego małego dziecka.
  2. Do surówki można dodać obrane i starte na tarce o dużych oczkach lekko kwaskowate jabłko.
  3. Z dodatku octu czy soku z cytryny można całkowicie zrezygnować.
  4. Olej można zastąpić oliwą.
  5. Ja używam Buraczki czerwone wiórki z Dawtony dostępne  w sieci sklepów Biedronka.




7 komentarzy :

  1. Taką lubię! A za mną właśnie chodzą buraki:) Wczoraj kupiłam kilogram i mam zamiar zrobić surówkę, ale jakoś nie chce mi się ich zetrzeć na tarce. W upalne dni zwykle dopada mnie kulinarne lenistwo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. podziwiam " kulinarne lenistwo "... a ja tak uwielbiam gotowac .... tylko dla kogo ??

      Usuń
  2. jak coś jest w słoiku pasteryzowane to nie jest już surowe i nie można zrobić z tego surówki najwyżej sałatkę do obiadu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo smaczna i w mig do przygotowania surowka

    OdpowiedzUsuń
  4. surówka godna polecenia

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... >