wtorek, 2 grudnia 2014

Ciasteczka miodowo - cytrynowe

Ciasteczka miodowo - cytrynowe...
Delikatne, puszyste, świąteczne.
O wyrazistym, korzenno - miodowym smaku.
I aromacie skórki cytrynowej.
Pyszny smak Świąt Bożego Narodzenia!
 Składniki:
  1. 300 g miodu;
  2. 100 g masła;
  3. 150 g białego cukru;
  4. 1/4 łyżeczki imbiru;
  5. 3 łyżeczki startej skórki z cytryny;
  6. 1/4 łyżeczki sproszkowanych goździków;
  7. 1/4 łyżeczki cynamonu;
  8. 750 g mąki pszennej;
  9. 1/2 płaskiej łyżeczki soli;
  10. 2 łyżeczki sody oczyszczonej;
  11. 3 jaja.

Sposób przygotowania:
  1. Miód rozpuścić w rondelku. Dodać masło i mieszać, aż do jego całkowitego rozpuszczenia.
  2. Do miski (u mnie od robota kuchennego) wlać ciepły miód z masłem, dodać cukier, sodę, sól i przyprawy (imbir, goździki, cynamon, skórkę z cytryny) i wymieszać (ręcznie łyżką, lub robotem za pomocą haka do cista drożdżowego).
  3. Dodać mąkę i jaja i wyrobić gładkie ciasto (ręcznie lub robotem za pomocą haka do ciasta drożdżowego).
  4. Wyrobione ciasto rozwłakować, na oprószonej mąką stolnicy, na placek o grubości około 1 cm i foremkami o dowolnych kształtach wykrawać ciasteczka.
  5. Gotowe ciastka układać na wyłożonej papierem do pieczenia blasze (z wyposażenia piekarnika) i piec w piekarniku nagrzanym do 160 stopni (grzałka górna i dolna, 3 półka) przez około 8 - 10 minut.
  6. Upieczone ciasteczka wystudzić na kratce.
SMACZNEGO!



Uwagi do przepisu:
  1. Z podanych składników wychodzi około 80 ciasteczek, wszystko zależy od wielkości użytych foremek. Mi wyszło 77 sztuk.
  2. Ja rozwałkowałam dość grubo ciasto - na około 1 cm, bo nie chciałam, aby ciastka były bardzo chrupiące. Im cieniej rozwałkuje się ciasto, tym bardziej twarde i chrupiące będą ciasteczka.
  3. Ciastka najlepiej piec na dużych, płaskich blachach, jak np. te od piekarnika.
  4. Ciastka twardnieją jakiś czas po upieczeniu, ale pozostawione na kilka dni, na talerzu, bez przykrycia stają się ponownie miękkie.
  5. Goździki, ponieważ nie udało mi się kupić sproszkowanych, zmieliłam w całości w młynku do kawy.
Źródło przepisu: Wielkie Żarcie.


Prezenty na Mikołajki Korzenne przysmaki Świąteczne słodkości!

1 komentarz :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... >