sobota, 5 listopada 2016

Domowa lemoniada imbirowa












Składniki:
  1. 1,5 szklanki soku wyciśniętego z limonek (z około 10 - 12 limonek);
  2. 90 g posiekanego, świeżego imbiru (waga po obraniu i posiekaniu);
  3. 3 łyżki zimnej wody (do imbiru);
  4. Szczypta soli. 
Syrop z cukru:
  1. 1 szklanka białego cukru;
  2. 1 szklanka zimnej wody.
Dodatkowo:
  1. 3 szklanki wody mineralnej gazowanej lub niegazowanej.
1 szklanka = 1 cup = 240 ml


Sposób przygotowania:
  1. Do garnka/rondelka wsypać cukier i wlać zimną wodę (1 szklanka). Gotować na średnim ogniu, aż do rozpuszczenia cukru. Następnie doprowadzić do wrzenia, po czym zdjąć z ognia i odstawić do wystudzenia.
  2. Wycisnąć sok z limonek. W celu wyciśnięcia jak największej ilości soku z limonki należy przycisnąć ją do blatu i kilkakrotnie poturlać do przodu i do tyłu. Dzięki temu będzie bardziej soczysta.
  3. Imbir obrać, z grubsza posiekać. Tak przygotowany imbir umieścić w pojemniku rozdrabniacza blendera, dodać wodę (3 łyżki) i zblendować na puree. Powstałą miazgę imbirową przełożyć na sito wyłożone gazą i bardzo dokładnie wycisnąć powstały sok imbirowy (pozostałe na gazie resztki imbiru wyrzucić). Powinno wyjść około 1/4 szklanki soku z imbiru.
  4. Sok z imbiru wymieszać z sokiem z limonki i szczyptą cukru. Dodać wystudzony syrop cukrowy i dokładnie wymieszać.
  5. Powstały syrop limonkowo-imbirowy przelać do szklanej butelki, zakręcić i przechowywać w lodówce.
  6. W celu sporządzenia lemoniady imbirowej wymieszać powstały syrop imbirowo-limonkowy z zimną wodą mineralną, gazowaną/niegazowaną w poroporcjach 1:1 lub zgodnie z własnymi preferencjami.
  7. Lemoniadę podawać schłodzoną z kostkami lodu.
SMACZNEGO!

























Uwagi do przepisu:
  1. Z podanych składników wychodzi około 720 ml syropu imbirowo-limonkowego, co daje 1,5 litra lemoniady imbirowej (tj. po połączeniu syropu imbirowo-limonkowego z wodą mineralną w proporcji 1:1).
  2. Proporcję 1:1 można dowolnie zmieniać, ja dodałam więcej wody mineralnej, gdyż nie lubimy zbyt słodkich napojów.
  3. W celu wyciśnięcia jak największej ilości soku z limonki należy przycisnąć ją do blatu i kilkakrotnie poturlać do przodu i do tyłu. Dzięki temu będzie bardziej soczysta.
  4. 1,5 szklanki soku z limonki powstaje po wyciśnięciu około 10 - 12 limonek.
  5. 1 szklanka = 1 cup = 240 ml.
Źródło przepisu: The Flavor Bender.


3 komentarze :

  1. Nigdy jakoś nie robiłam lemoniad, nie wiem nawet dlaczego. Muszę to zmienić! :)
    https://jaglusia.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Nic tak nie rozgrzewa jak naturalny imbir, lubię używać go w kuchni, ale taką lemoniadę robiłam pierwszy raz. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się takiego efektu, ale dodałam wszystko tak jak w przepisie, a dodatkowo moją ulubioną zieloną Piwniczankę. Poczęstowałam moje koleżanki i też były pod wrażeniem tego smaku :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... >