piątek, 11 maja 2018

Zupa krem z zielonego groszku z mozzarellą


Składniki:
  1. 500 g mrożonego, zielonego groszku;
  2. 1 cebulka dymka wraz ze szczypiorkiem;
  3. 750 ml bulionu drobiowego lub warzywnego;
  4. 3 kulki mozzarelli (każda po 100 g - waga netto, po odcedzeniu z zalewy);
  5. Sól - opcjonalnie.

Sposób przygotowania:
  1. Cebulkę dymkę wraz ze szczypiorkiem umyć, osuszyć, drobno pokroić lub pozostawić w całości.
  2. Kulki mozzarelli odcedzić z zalewy, osuszyć, pokroić w kostki.
  3. Do niewielkiego garnka, w którym będzie gotowana zupa, wrzucić mrożony groszek (prosto z zamrażalnika, bez rozmrażania). Dodać cebulkę dymkę wraz ze szczypiorkiem (pokrojoną lub w całości). Wlać bulion.
  4. Zupę wstawić na ogień i gotować, na średnim ogniu, od czasu do czasu mieszając, aż groszek będzie miękki. Zestawić z ognia. Odstawić do lekkiego przestudzenia. W przypadku gotowania w całości cebulki dymki wraz ze szczypiorkiem, wyjąć ją z zupy.
  5. Do wystudzonej zupy dodać pokrojoną mozzarellę i całość zblendować na gładki krem. Ewentualnie doprawić solą do smaku (ja nie soliłam).
  6. Zupę podawać gorącą.
SMACZNEGO!


Uwagi do przepisu: 
  1. Z podanych składników wychodzi niewielka ilość zupy - około 1,3 litra.
  2. Zupa nie jest aksamitnie gładka. Pływają w niej niewielkie skórki groszku. W celu ich usunięcia zupę można przetrzeć przez sito.
  3. Ja dodałam do zupy pokrojoną cebulkę dymkę ze szczypiorkiem i wraz z nią zblendowałam zupę.
Źródło przepisu: Nigella Lawson.

2 komentarze :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... >