środa, 24 lutego 2016

Sałatka ryżowa z szynką i porem

Sałatka ryżowa z szynką i porem...
Ziarna białego, ugotowanego ryżu.
Kawałeczki szynki konserwowej.
Kosteczki czerwonej papryki.
Ziarna soczystej kukurydzy.
Paszeczki ostrego pora.
A całość oblepiona majonezem i śmietaną.
I dobrze przyprawiona.
Polecam!
Składniki:
  1. 200 g białego ryżu (u mnie 2 woreczki);
  2. 200 g szynki konserwowej;
  3. 1 duża, czerwona papryka;
  4. Biała część średniej wielkości pora;
  5. Puszka kukurydzy konserwowej;
  6. 2 czubate łyżki majonezu;
  7. 2 czubate łyżki kwaśnej, gęstej śmietany o zawartości tłuszczu 18%;
  8. 1 łyżeczka czosnku granulowanego;
  9. Sól;
  10. Pieprz.

Sposób przygotowania:
  1. Ryż ugotować zgodnie z przepisem na opakowaniu. Odcedzić i wystudzić.
  2. Por umyć, osuszyć, pokroić w cienkie plastry, przełożyć na sito i sparzyć (tj. obficie oblać gorącą, przegotowaną wodą). Wystudzić. Dodać do ryżu.
  3. Paprykę umyć, osuszyć, oczyścić z nasion, pokroić w drobną kostkę. Dodać do sałatki. Wymieszać.
  4. Szynkę pokroić w kostkę, kukurydzę odcedzić z zalewy. Dodać do sałatki. Wymieszać.
  5. Do sałatki dodać śmietanę i majonez. Dokładnie wymieszać.
  6. Sałatkę dobrze przyprawić solą, pieprzem i czosnkiem granulowanym. Dokładnie wymieszać.
  7. Przygotowaną sałatkę przykryć folią spożywczą/aluminiową i wstawić do lodówki na kilka godzin, a najlepiej na całą noc.
  8. Sałatka najlepiej smakuje, jak wszystkie smaki dobrze się "przegryzą".
SMACZNEGO!


Uwagi do przepisu:
  1. Sałatka nadaje się do spożycia i jest bardzo dobra zaraz po przygotowaniu, jednak najlepiej smakuje, jak wszystkie smaki dobrze się "przegryzą".
  2. Do sałatki można dodać pokrojony w kostkę ser żółty, a czosnek granulowany zastąpić świeżym.
  3. Jeśli gościom nie przeszkadza ostry smak pora, nie trzeba go sparzać. Por można również zastąpić pokrojonymi w drobną kostkę ogórkami kiszonymi lub konserwowymi.
Źródło przepisu: Wielkie Żarcie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...