piątek, 24 maja 2013

Muffiny kokosowe

Muffiny kokosowe...
Miękkie, wilgotne i puszyte.
Oblane białą czekoladą.
Oprószone wiórkami kokosowymi.
Nikt się im nie oprze.
Komu jedną? Serdecznie zapraszam!
 Składniki:
  1. 3 jaja;
  2. 220 g mąki;
  3. 160 g cukru;
  4. 2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia;
  5. 125 ml oleju;
  6. 200 ml jogurtu greckiego;
  7. Kilka kropel aromatu śmietankowego;
  8. 6 łyżek wiórków kokosowych;
  9. Szczypta soli.
Dodatkowo, na wierzch:
  1. 100 g białej czekolady;
  2. 1 łyżka mleka;
  3. Wiórki kokosowe.



Sposób przygotowania:
  1. Żółtka jaj oddzielić od białek.
  2. Żółtka wraz z cukrem utrzeć na puszystą masę.
  3. Mąkę przesiać. Dodać do niej proszek do pieczenia i dokładnie wymieszać.
  4. Do ubitych żółtek z cukrem, stale miksując, dodać mąkę z proszkiem do pieczenia, olej, jogurt grecki. Miksować, aż do całkowitego połączenia się skałdników.
  5. Do ciasta dodać wiórki kokosowe i dokładnie wymieszać masę łyżką (najlepiej drewnianą).
  6. Białka wraz ze szczyptą soli ubić na sztywno. Sztywne białka dodać do ciasta. Delikatnie wymieszać masę.
  7. Powstałą masę przełożyć do formy na muffinki wypełnionej papilotkami.
  8. Piekarnik nagrzać do 180 stopni (grzałka góra i dół). Muffiny piec w nagrzanym piekarniku (3 półka) przez około 20 - 25 minut.
  9. W międzyczasie przygotować polewę. Czekoladę rozpuścić, dodając do niej łyżkę mleka.
  10. Upieczone muffinki nieco przestudzić. Następnie oblać je rozpuszczoną czekoladą i posypać wiórkami kokosowymi.
SMACZNEGO!


























Uwagi do przepisu:
  1. Jogurt grecki można zastąpić jogurtem naturalnym, czy gęstą, kwaśną śmietaną o zawartości tłuszczu 18%. Aromat śmietankowy można także zastąpić innym np. waniliowym, czy migdałowym.
  2. Dzięki wypełnianiu poszczególnych otworów foremki na muffiny do pełna, muffiny wyrastają bardzo wysokie.
  3. Dzięki użyciu papierowych papilotek muffiny nie przyklejają się do formy i łatwo je wyjąć. Nie trzeba także natłuszczać formy.
  4. Za pomocą suchego patyczka można sprawdzić, czy muffiny są upieczone. Jeśli po wbiciu w muffinkę patyczek pozostaje suchy, muffiny są gotowe, jeżeli mokry - należy je jeszcze dopiec.

12 komentarzy :

  1. na ile muffinek to jest przepis?

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie piekę druga turę ;) Nie wiem czy mam jakieś dziwne foremki czy co, ale wyszlo mi 16 muffinek i jeszcze ciasto zostało. Mam nadzieję, że wyjdą pyszne... ;D
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam chyba jakies małe foremki :P
      Smakują wyśmienicie, dawno nie jadłam tak dobrych, dzis pieke ponownie :)

      Usuń
    2. Bardzo mi miło.
      Może to moja forma jest niewymiarowa, bo jest bardzo stara (przysłana kilka lat temu z USA). Najważniejsze, że muffinki smakują:)

      Usuń
  3. Witam,

    Ja wypełniam foremkę na muffiny do pełna, pewnie dlatego wychodzi mi 12 sztuk.

    Pozdrawiam serdecznie,
    Gospodyni Miejska

    OdpowiedzUsuń
  4. Zrobiłam je wczoraj i wyszły smaczne, ale masa była rzadka (robiłam 2/3, więc może czegoś dałam za mało bądź za dużo) i wypełnienie foremki do pełna okazało się katastrofą, bo ciasto rosnąc wyciekało z formy.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cieszę się, że mimo wszystko smakowało. Masa nie powinna być rzadka. Przykro mi tylko, że wypełnienie formy do pełna okazało się katastrofą.
    Ja zawsze wypełniam do pełna formę na muffiny i jeszcze mi się nie zdarzyło, aby ciasto wyciekło. Nawet rzadkie, a takie jest np. na muffiny z masą krówkową (http://gospodynimiejska.blogspot.com/2013/10/muffiny-z-masa-krowkowa.html), przy czym zawsze używam papilotek.

    Pozdrawiam,
    Gospodyni Miejska

    OdpowiedzUsuń
  6. Pyszności !! Rodzinka zachwycona !! Polewa z białej czekolady jest mistrzostwem.Ja Zalewam 3/4 papilotki ciastem i jest idealnie.Masa treściwa.Wszystko wyszło wspaniale,z ciasta uzyskałam 18 muffinek.
    Dziękuję za ten fantastyczny przepis !! :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... >